Rulleskitræning

Rulleskiløb kan dyrkes som en selvstændig idræt med mulighed for at deltage i forskellige rulleskiløb, som afholdes i løbet af året, f.eks. VestCup og DM i rulleski. Rulleskiløb dyrkes også af mange som træning til langrend, hvad end det er til sæsonens skiferier eller deltagelse i løb og konkurrencer som f.eks. Vasaloppet, Birkebeinerrennet og DM i langrend.

Er du nybegynder på rulleski anbefaler vi, at du først får en introduktion til rulleski. Læs mere her.

Tirsdage

Tonsetræning i Universitetsparken
Tid:
Tirsdag kl 19.00-20.00
Sted: Universitestparken (Gratis parkering ved Karl Verners Vej 4, 8000 Aarhus)

Vi løber rundt i Universitetsparken, der er et særdeles velegnet sted til rulleski. Vi får pulsen op og fokuserer primært på stagning.

Torsdage

Tid: Torsdag kl 17.45-19.30 (hele året)
Sted: Parkeringspladsen på Lyseng Allé

Om torsdagen træner vi sammen på klassiske rulleski. Træningen består både af enkelte øvelser og mindre ture, med fokus på bestemte skiteknikker. Vi indlægger også intervaller og får pulsen op. Træningen tilrettelægges, så både let øvede og øvede kan være med og får udfordring.

Søndage

Tid: Søndag kl. 10.00 (hele året)
Sted: Klubhuset, Grumstolsvej 48

Om søndagen ruller vi en tur på enten 10, 20 eller 30 km. Turens længde og varighed bestemmes af de fremmødte. Det er en god mulighed for at få tilbagelagt nogle kilometer og få set nye områder i og omkring Aarhus.

Ofte går turen til området syd for Aarhus såsom Jelshøj, Mårslet, Beder mv. Men sommetider planlægger vi ture til andre steder og indlægger måske også besøg hos klubkammerater. Vi har f.eks. også været på søndagstur sammen ved Todbjerg, Kalø, Solbjerg og Hou.

Søndagsrul er et selvorganiseret initiativ uden ansvarlige instruktører, så vil du være sikker på fremmødet, er det en god idé at skrive et opslag i vores Facebookgruppe “Aarhus Skiklub – medlemsforum” inden du tager af sted.